Renato Concolino – nejnovější člen Ultimate Sports týmu

24. 12. 2018

Renato Concolino je jméno, které zná asi většina závodníků, kteří se aktivně účastní tuzemských závodů v crossfitu. A své jméno reprezentuje v posledních letech stále častěji také na zahraničních soutěžích – od letošního roku už pod záštitou týmu Ultimate Sports, který mu bude pomáhat v přípravě na jeho další závodní sezóny. Jak se vlastně Renato k závodění dostal, jaký je jeho tréninkový režim a plány do budoucna – to vše najdete v dnešním rozhovoru:

Jaké byly tvé začátky v crossfitu? Jak ses k tomuto sportu dostal?

S Crossfitem jsem začal před třemi lety, tehdy toho ještě nikdo moc o Crossfitu nevěděl. Všechno to začalo skupinovým cvičením venku ve stylu kruhových tréninků. Mělo to takový úspěch, že už po roce se otevřel v Olomouci první gym (Ultimate Fitness), který byl Crossfitu plně přizpůsobený.

Máš zkušenosti i s jiným sportem?

Na prvním stupni základní školy jsem hrál fotbal a na druhém stupni florbal. V druhé třídě jsem chodil do gymnastiky, ale to jen kvůli holkám, ne že by mě to nějak extra bavilo v té době 😀 a v první třídě jsem hrál na housle a do dnes nechápu proč, to mě přestalo bavit téměř okamžitě :D.

Jak vypadá tvůj trénink během roku? Máš např. závodní sezónu a pak pár týdnů odpočinku?

Závodní sezona začíná v začátkem března. Celý rok trénuji stejně. Tvrdě makám na svých slabinách. 6-20 dnů před závody z tréninků vynechám vzpírání a workouty s těžkou osou. Věnuju se více atletice, kardiu a mobilitě, abych byl na závody 100% připraven a v plné kondici. Úplný odpočinek nemám, ale dalo by se říct, že méně intenzivně trénuji v prosinci a lednu.

Co tvůj klasický den? Jak často trénuješ?

Trénuji 2-3x denně. Ráno vstávám v 6:50, připravím si snídani, nachystám věci a jedu do Gymu. První fáze trvá od 8 cca do 9:30. Po tréninku si dám After Training Protein, Evoq tyčinku a ovoce. V 11:50 začíná druhá fáze, ta trvá do 13:30, po tréninku jdu hned na oběd. V 17:00 si dám Protein Pancake s ovocem a v 19:00 jdu na poslední trénink.

Ranní trénink se věnuji Kardiu, Mobilite a doplňkovým cvikům.

Odpolední trénink se věnuji vzpírání s těžší váhou, Workouty s těžší jednoručkou nebo kettlebellem a gymnastické workouty.

Večerní trénink chodím plavat nebo běhat.

Dodržuješ speciální jídelníček? Kdysi byla mezi crossfitery velmi rozšířená paleo strava – máš s ní nějaké vlastní zkušenosti?

Můj speciální jídelníček vypadá tak, že si dám to, na co mam chuť. Paleo stravu jsem nikdy nedodržoval a ani to nemam v plánu. Miluju jídlo a jsem nejšťastnější, hlavně když jim. Věřím tomu, že když má člověk denně 2-3 tréninky denně ve vysoké intenzitě a spálí v průměru 7 tisíc kalorii denně, tak si muže dopřát to, na co má chuť.

Čím je crossfit jiný oproti jiným kondičním nebo silovým sportům?

Crossfit je hlavně o všestrannosti, vzpírání, gymnastika, běhání, plavání, atletice, bodybuildingových cvicích atd. Při tréninkovém cyklu na profesionální úrovni, kdy se trénuje 2-3xdenně, 5x v týdnu, se denně spálí cca 5 až 7 tisíc kalorii, takže si člověk muže dopřát, na co má chuť, alespoň nějaká výhoda.

Máš zkušenosti z celé řady závodů – který závod se ti líbil nejvíc?

Loginlab v Polsku, organizačně jednoznačně nejlepší závod, kterého jsem se zúčastnil už potřetí. Závod trvá 3 dny. První den bývá na bazéně, kde jsou v kombinaci s plaváním a během 2 kondiční workouty, druhý  den na pile,  kde jsou workouty ze strongmanskými cviky a třetí den na náměstí, kde jsou klasické crossfitove cviky včetně živého vysílání. Atleti, co se dostali do finále, tu mají zařízené na cele 3 dny závodu ubytování a stravu.

Preferuješ závody v Česku nebo raději závodíš v zahraničí?

Určitě v zahraničí. Kvalita závodu je o hodně vyšší. Lepší zázemí, konkurence i workouty.

Chystáš se v současné době na nějaké závody?

Momentálně už mám všechny závody letos za sebou. Takže až příští rok.

Kde trénuješ?

V Ultimate Fitness Olomouc.

Používáš v tréninku kompresní oblečení?

Ano hlavně ráno, kvůli lepšímu zahřání svalů a pohodlí.

Co regenerace? Jak regeneruješ po tréninku/ závodech?

Po tréninku mobilita a strečink. Po závodech wellness.

 

Díky za rozhovor, příjemné prožití svátků a hodně úspěchů v nadcházející sezóně!

Tým Ultimate Sports

 

Sledujte nás